Sumatra – Pulau Weh – část 1

img_20110609_0044Musím začít superlativy. Pulau Weh je úžasný ostrov. Vládne tu pohoda, jakou jsem snad nikde jinde nezažil. Lidé tu jsou milí, usměvaví a relaxovaní. Návštěvníci jsou povětšinou potápěči, kteří jsou přes den pod vodou a večer si v hospůdce vypráví zážitky. A samotný ostrov, to je ráj na zemi. Azurové moře, slunečné počasí a nádherný podmořský svět.

Cesta na Pulau Weh

Ale pěkně po pořadě. Z Medanu, hlavního města Sumatry, jsme letadlem přeletěli do Banda Aceh, hlavního města regionu Aceh. Ubytováváme se v jednoduchém hostýlku a ráno jedeme tříkolkou do přístavu, odtud pak trajektem na ostrov a nakonec taxíkem do Iboah. Je to jen miniaturní vesnička, ale je tu potápěčská škola, několik hostelů a krásné pláže. Ubytováváme se v chatičce snů – na kůlech se vypíná nad průzračné moře, takže z verandy vidíme barevné rybičky ve vodě. Navíc je na verandě hammaka (houpací síť), pro chvíle relaxace. Ráno si před snídaní chodíváme zaplavat přímo před chatičku.

Potápění a šnorchlování na Pulau Weh

Hned se jdeme koupat a šnorchlovat a odpoledne vyrážíme do potápěčské školy obhlídnout situaci. Nevíme, jak nás bude potápění bavit, tak nejdřív volíme testovací ponor a pak že se rozhodneme, jestli chceme pokračovat v kurzu a udělat si PADI Open Water licenci. Nikdy jsme se nepotápěli, tady to bylo poprvé. A krása pod vodou nás natolik uchvátila, že jsme s doděláním kurzu neváhali. Teda Zdéňa malinko váhala, ale nakonec byla ráda.