Pella

Hrad Ajloun

Ráno vyrážíme dál údolím. Naštěstí už se nemusíme prodírat houštím, ale ještě chvíli cupitáme po kozích stezkách. Pak se napojíme na širokou cestu vedoucí dál po dně údolí až k asfaltové silnici. Po té jdeme jen kousek a pak uhýbáme vlevo na cestu vedoucí dál po dně údolí. Ze začátku jdeme po cestičce, která pak také uhýbá pryč z údolí a my pokračujeme korytem potoka. Po čase vidíme na pravém břehu ruiny domů a cestu vedoucí vpravo, vzhůru ven z údolí. Po této cestě přicházíme do vesnice Kufr Abil [ku-fra-bil]. Ve vesnici kupujeme láhev vody a pokračujeme doleva směrem na Pellu. Tedy přesněji k vesnici Tabqat Fahl. Můžete jít buď po hlavní silnici, nebo napravo od ní vedou paralelní polní cesty.

Jordánský oběd

V jednu chvíli si nejsme jisti cestou a ptáme se u jednoho z domů. Chlapík se jmenuje Hussein a přijel z Ammánu navštívit svou rodnou vesnici. A vzal s sebou svého kamaráda Pu, původem z Kunmingu (provincie Yunnan v Číně). Z otázky se nejdřív vyklubal čaj s tymiánem a pak tradiční jordánský oběd. A tak jsme měli to štěstí zažít opravdovou arabskou pohostinnost.

Pella

Po obědě nám Hussein ještě ukázal další cestu do Pelly. Tam jsme dorazili asi v šest hodin už notně unavení. Prohlédli jsme si místní archeologické naleziště a pak se jali hledat dopravu zpět do Ajlounu, kde jsme nechali auto. Dva mladíci nás nejdřív svezli k hlavní silnici a pak se nabídli, že za úplatu nás vezmou až do Ajlounu. Už Hussein nám říkal, že cena do Ajlounu bude tak 15JD, protože tam nejezdí žádný autobus a na téhle ceně jsme se s klukama domluvili. A tak jsme byli už v 8 zpět v Ajlounu.

Ve stejném hotelu jsme spát nechtěli, a tak jsme naskočili do auta a vyrazili dál. Nakonec jsme se rozhodli, že přespíme v Jerashy a prohlédneme si toto římské město. Po lehkém průzkumu jsme zakotvili v Olive Branch Hotelu, naše nejdražší spaní za 40JD i se snídaní. Ale sprcha nám moc bodla.