Lisas Stuga

Zamrzlé

Ráno vaříme a stan balíme, když první paprsky slunce překonají hory kolem nás. V podstatě nic není mokré, cokoliv by bylo, to je zmrzlé. Zamrzla víčka termosek, zubní pasta, krém a další. Vyrážíme dál podél zamrzlé řeky, někdy i po ní. Místy je sníh z řeky odfoukaný a nastává velice zábavný pohyb na běžkách po naprosto čistém ledu. Ale i pohled na úžasně čirý led je fascinující. Místy je vidět i dno řeky pod ohromnou vrstvou ledu.

Jdeme údolím meandrující řeky, až dorazíme k chatě Vistas. Nikdo tam není. Okukujeme chatu, dáváme si pár hltů vody a využíváme kadibudky. Po delší době důstojné konání potřeby. Přichází správkyně chaty, tak se jí ptáme na cestu k chatě Lisas Stuga. Prý jsou to asi 2 hodiny svižné jízdy, jsou asi 4 odpoledne, tak to stíháme. Chatička je prý hodně malá, ale to už známe, to byla ta minulá taky a jak jsme se měli. Nasazujeme tady rychlejší tempo a pádíme dál podél řeky. Chvílemi se cesta vzdaluje od řeky, tak se stresujeme, abychom chatu neminuli, ale nakonec cca v 6 vidíme u cesty chatičku. Tentokrát je opravdu malá a je to spíš takový skanzen – chatička, ve které svého času bydlela nějaká Líza. Je tu pila a sekera, ale dřevo žádné. Tak Vivi, zkušený lesník, našel a skolil soušku. Ale ani tak se nám nepodařilo místní kamínka řádně rozhicovat. Kamínka víc kouřila než hřála, a tak se nám dařilo jenom udržovat teplotu o něco málo lepší než venku. Večer trávíme hraním citadely. Když tu náhle, za naprosté tmy a zimy přichází jakýsi Švéd. Prý je na cestě na chatu Vistas a jen si tu odpočine. Večer postupuje a Švéd se tu rozhodl přespat, a tak Zdenička a já spíme na jedné posteli a hoši zabírají téměř každý centimetr volného místa.

Polární záře

Před spaním ještě vycházíme ven vykonat, co být vykonáno musí (čištění zubů a tak) a vidíme polární záři. Všichni už zalezli do spacáků a já ještě venku fotím. Záře už před nějakou chvílí pohasla, když tu náhle vzplála s novou intenzitou. Pořídil jsem jednu fotku s asi pětiminutovou expozicí. Je trochu tmavá, ale na druhou už mi začala být zima.