Trek – Sing Gompa

Vyrážíme něco málo po 8 hodině, po palačinkách k snídani. Hned na konci vesnice je budka s vojákem, kde musíme ukázat, že jsme zaplatili a důležitě si nás zapisují do knihy.

Thulo Syaprhu

Po mostě překračujeme řeku Bhot Koshi, projdeme vesnicí a oproti instrukcím mapy, která je v těchto místech dost nepřesná, na konci vesnice překračujeme ještě řeku Langtang. Pak jdeme kousek proti proudu a za chvíli odbočujeme vpravo do kopce. Od této chvíle už celý den jenom stoupáme, vlastně celé 3 dny. Cesta do Thulo Syaprhu je celkem zřetelná. Hned na začátku vesnice Thulo Syaprhu nás zve chlapík, co tam pracuje na poli k sobě domů na čaj. Je pěkné se podívat do rolnického domu, méně pěkné pak je, že chce za 3 čaje 150 rupií, což je víc než dobrá restaurace v Kathmandu. Když oni byli milí.

Cesta vesnicí a další pokračování je dost orientačně náročné, ale většinou jsou tam nějací vesničané, kteří vám poradí. Nesmíte se zaleknout ani přelezení zídky po otesané kládě a pěšiny mezi polemi. Základní pravidlo cesty ale zůstává, je to stále do kopce. Asi ve 2 odpoledne procházíme skrz Dursagang. Nějak jsem nezaznamenal konec jedné vesnice a začátek druhé, takže jsem nevědomky hlasoval pro další postup. Ale býval bych tak hlasoval i vědomky, tak to bylo jedno. Čekali nás další 3 hodiny výstupu. Naštěstí odpoledne nepršelo, takže jsme mohli jít. I když, stejně jako celý den, byla všude mlha. Po čtvrté hodině jsme dorazili na hřeben ke dvěma guest housům. Ovšem paní nebyla moc milá a ceny byly vysoké, tak jsme se po krátkém odpočinku vydali dál. Předtím se ale Kathi musela zbavit několika pijavic, kterým se zalíbilo na její noze. Já jsem byl naštěstí této nemilé společnosti ušetřen. Pijavice naštěstí nejsou nebezpečné, spíš jsou to takoví nehezcí červíci a rána po nich déle krvácí.

Sing Gompa / Chandanbari

Za dalších 45 minut jsme konečně, šťastni, dorazili do Sing Gompa, respektive Chandanbari. Zastavili jsme v prvním hostelu a pod pohrůžkou, že se půjdu zeptat ještě do dalších, jsme dostali pokoje zdarma pod podmínkou, že tam budeme jíst. Tak jsme ušetřili asi 200 rupií na člověka. Jídla i čaje bylo hodně, tak jsme byli spokojeni. Za dnešek jsme zdolali převýšení z 1460 m.n.m. do 3250 m.n.m., tedy téměř 1800 výškových metrů. Celkově asi 8-9 hodin čisté chůze do kopce. No jsme to blázni. Naštěstí výšku zvládáme bez větších problémů.