Antalye, Pamukale a Hierapolis

28.7. Antalye

V Nigde jdeme nejdřív zjistit autobus do Antalye. První jede až ve 22.30 a stojí 100YTL/4osoby. Do odjezdu autobusu máme celkem hodně času. Jdeme vyměnit peníze, nakoupit a pak ležíme v parku. Dlouhou chvíli jsme si krátili hraním Citadely, což neušlo zájmu okolo potulujících se lidí.

Autobus měl zpoždění. A protože odpověď perzonálu byla stále stejná:„ přijede za chvíli“, tak jsem byl trochu nervózní. Nakonec autobus přijel. Autobus byl celkem luxusní, ale klimatizace byla za trest – chvíli byla zima, pak zas vedro a za celou noc nebylo normálně.

29.7. Antalye, moře a odpočinek

Dopoledne přijíždíme na autobusové nádraží v Antalyi. Antalye je velké přímořské město a tomu odpovídá i nádraží – je velké a všude vládne chaos. Chtěli jsme zjistit cestu do kaňonu Köprüli, ale moc úspěšní jsme nebyli – podle všeho tam žádná hromadná doprava nejezdí, jen taxíky. Tak jsme se na to vykašlali a jeli k moři. Jedeme místním dolmušem směr Kemer do kempu Denizler (2,5YTL/os.). Kemp stojí 20YTL/2 stany+4 osoby. Odpoledne trávíme u bazénu a u moře. V kempu byla tak hnusná voda, že ani čaj z ní se nedal pít. U blízké pumpy dělají kebab, ale stojí 5YTL!

30.7. Pamukale

Ráno sbalíme věci a jedeme na Pamukale. Jezdí tam několik společností, ale je to trochu nabitá linka, takže seženeme volný bus až v 11.30 (je asi 10.30). Cena je 18YTL. Cesta do Denizli trvá asi 5 hodin, z Denizli do Pamukale se jezdí malými dolmuši.

Zjistíme si autobusy do Efesu, ale nakonec stejně pojedeme přímo z Pamukale. Hned v autobuse nás láká jeden týpek k sobě do penzionu. Cena je rozumná, tak se jdeme podívat. Pokoje vypadají slušně a mají tam i bazének, tak to bereme. Cena je 10YTL/ dvojlůžkový pokoj.

Chvilku zrelaxujeme a pak vyrazíme do města. Nejdřív zajistíme lístky do Efesu(15YTL) a pak jdeme na kaskády. Vstup na kaskády je 5YTL. Už je podvečer a tak není na kaskádách tolik lidí. Většina jich totiž v Pamukale nebydlí, ale jezdí na výlety z Antalye nebo Efesu. Kaskády jsou v zapadajícím sluníčku nádherné. Jejich zářivě bílá barva se mění na zlatou a postupuje k oranžové. Jako každý návštěvník, i vy se musíte zout, a tak vám teplá voda omývá bosé nohy. Nacvakal jsem tam ten večer spoustu fotek.

Večer si v penzionu na střeše dáváme ovoce a pak pivo a klíšťata, to je kukuřice obalená v koření.

31.7. Hierapolis

Ráno lenošíme. Před snídaní si jdu zaplavat do bazénku. Po snídani jsem si dal v restauraci čaj – stál 4YTL, nejdražší čaj pobytu.

Po sbalení věcí jdeme znovu na kaskády a na Hierapolis. Ukázali jsme včerejší lístky a mohli jít. Ze začátku tam ještě nebylo tolik lidí, ale rychle přibývali. Projdeme kaskádami a zamíříme k Hierapolis, městečku které vystavěli římané jako lázně nad touto přírodní nádherou. V Hierapolis je celkem zachovalý amfiteátr, ale jinak samá zbořenina. Do bazénu jsme za 18YTL nešli a jinak jsme z Hierapolis víc neviděli, jestli tam ještě něco je. Bylo docela vedro a všude už bylo hodně lidí, tak jsme lehli do parčíku a relaxovali.

Pak jsme se vrátili do penzionu pro batohy, ještě jsme se stihli vykoupat v bazénku a pak už jsme šli na autobus do Selçuku (Efes).